Lav en grundig jobbeskrivelse

Jobbets rammer: 

Denne del går primært ud på at besvare følgende spørgsmål: 

  • Hvilke værdier lægger virksomheden vægt på?
  • Hvilke vilkår tilbydes der omkring jobbet?

Forventede resultater: 

  • Denne del af jobbeskrivelsen sætter fokus på mål og strategier i det pågældende job og drejer sig om at besvare følgende spørgsmål:
  • Hvordan måles resultater og udvikling?
  • Hvilke resultater skal der skabes gennem daglig drift, projekter, ledelse og strategi?

Jobbets opgaver: 

  • Denne del af jobbeskrivelsen er mere konkret og handler om den nye medarbejders konkrete arbejdsopgaver. Følgende spørgsmål skal besvares:
  • Hvilke opgaver forventes løst for at opnå ovennævnte resultater?
  • Hvad fremmer og hæmmer opgaveløsningen?

Kompetencekrav (både fagligt og personligt): 

  • Denne del af jobbeskrivelsen sætter fokus på de kompetencer, der er nødvendige og ønskelige for at den nye medarbejder skal få succes i jobbet:
  • Hvilke kompetencer forestiller man sig, at der vil blive brug for i jobbet?
  • Hvilke personlige egenskaber skal vedkommende besidde for at løse opgaverne?