Lav en grundig jobbeskrivelse
Jobbets rammer:
Denne del går primært ud på at besvare følgende spørgsmål:
- Hvilke værdier lægger virksomheden vægt på?
- Hvilke vilkår tilbydes der omkring jobbet?
Forventede resultater:
- Denne del af jobbeskrivelsen sætter fokus på mål og strategier i det pågældende job og drejer sig om at besvare følgende spørgsmål:
- Hvordan måles resultater og udvikling?
- Hvilke resultater skal der skabes gennem daglig drift, projekter, ledelse og strategi?
Jobbets opgaver:
- Denne del af jobbeskrivelsen er mere konkret og handler om den nye medarbejders konkrete arbejdsopgaver. Følgende spørgsmål skal besvares:
- Hvilke opgaver forventes løst for at opnå ovennævnte resultater?
- Hvad fremmer og hæmmer opgaveløsningen?
Kompetencekrav (både fagligt og personligt):
- Denne del af jobbeskrivelsen sætter fokus på de kompetencer, der er nødvendige og ønskelige for at den nye medarbejder skal få succes i jobbet:
- Hvilke kompetencer forestiller man sig, at der vil blive brug for i jobbet?
- Hvilke personlige egenskaber skal vedkommende besidde for at løse opgaverne?